OGÓLNE WARUNKI SERWISU W FIRMIE BIBUS MENOS Sp. z o.o.
Niniejsze Ogólne Warunki Serwisu (OWS) firmy BIBUS MENOS Sp. z o. o., opisują ogólne zasady wykonywania usług z zakresu napraw oraz serwisu pogwarancyjnego i stanowią uzupełnienie Ogólnych Warunków Sprzedaży. Treść dokumentów znajduje się do pobrania na stronie www.bibusmenos.pl
I. Definicje
- Klient – zwany dalej Usługobiorcą – spółka: partnerska, jawna, komandytowa, komandytowo-akcyjna, z ograniczoną odpowiedzialnością, akcyjna, cywilna, a także osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą w przypadku dokonywania zakupu związanego z zawodowym charakterem prowadzonej przez nią jednoosobowej działalności gospodarczej.
- Oferta wstępna – oferta w formie pisemnej przedstawiająca koszty weryfikacji lub koszty wyjazdu serwisowego.
- Weryfikacja – sprawdzenie stanu technicznego urządzenia w celu przedstawienia oferty naprawy oraz terminu jej wykonania.
- Usługa serwisu lub naprawy – wykonane w BIBUS MENOS z o.o., na urządzeniach dostarczonych przez klienta i na jego koszt.
- Usługa wyjazdu serwisowego - wykonywane w miejscu wskazanym przez klienta w obrębie Państwa Polskiego.
II. Zlecenie wykonania usługi serwisowej lub naprawy
- Usługobiorca zgłasza firmie BIBUS MENOS Sp. z o.o. (zwany dalej Usługodawcą) potrzebę wykonania serwisu lub naprawy przy użyciu formularza na stronie https://formularze.bibusmenos.pl/serwisowy/https://formularze.bibusmenos.pl/serwisowy/, podając niezbędne dane (typ urządzenia – zdjęcie tabliczki znamionowej, charakter uszkodzenia, nazwę firmy, adres, dane kontaktowe) umożliwiające przygotowanie oferty wstępnej w terminie do 5 dni roboczych od daty zgłoszenia.
- Oferta wstępna ważna jest 5 dni roboczych od daty jej wysłania, a termin z oferty weryfikowany jest w momencie zamówienia.
- Zgłoszenia jak i zlecenia odbierane są w godzinach pracy Usługodawcy, tj. od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00 – 15.00. Zlecenia, które wpłyną po godzinie 15:00 lub w dni wolne, będą traktowane jako zlecenia z następnego dnia roboczego.
- Zgłoszenie przyjmuje się za zlecenie, gdy Usługobiorca prześle do Usługodawcy w formie pisemnej akceptację oferty wstępnej.
- W przypadku usługi wyjazdu serwisowego w ustalonym przez strony terminie Usługobiorca jest zobowiązany do udostępnienia Usługodawcy urządzenia na czas niezbędny do wykonania przeglądu technicznego, weryfikacji lub naprawy. Nieudostępnienie urządzenia w ustalonym terminie z przyczyn innych niż nagłe zdarzenie losowe, skutkuje naliczaniem opłaty za dojazd i każdą godzinę oczekiwania serwisanta w wysokości 180 PLN netto/godzinę. W przypadku nieudostępnienia maszyny do końca dnia roboczego, Usługobiorca zostanie dodatkowo obciążony kosztami noclegu serwisanta. W przypadku zaistnienia konieczności wykorzystania narzędzi lub maszyn Usługobiorcy w celu przeprowadzenia usługi, odbędzie się to za zgodą i pod nadzorem Usługobiorcy.
III. Realizacja usługi serwisu lub naprawy
- Usługodawca zobowiązuje się przesłać w formie pisemnej raport z weryfikacji oraz ofertę naprawy wraz z terminem realizacji, w ciągu 7 dni roboczych licząc od dnia następnego po otrzymaniu urządzenia. W przypadku konieczności dobrania komponentów spoza standardowej oferty Usługodawcy termin przesłania oferty może ulec zmianie, o czym Usługodawca zostanie poinformowany.
- Termin realizacji liczony jest od dnia akceptacji oferty naprawy, której ważność wynosi 30 dni roboczych od daty jej wysłania. Termin realizacji podany w ofercie naprawy obowiązuje na dzień przedstawienia oferty i jest weryfikowany w chwili przesłania akceptacji oferty naprawy.
- Naprawa będzie wykonana zgodnie z właściwą dla danego urządzenia dokumentacją wydaną przez producenta urządzenia.
- Naprawa zakończona jest testami sprawdzającymi, weryfikującymi poprawność działania wszystkich współpracujących elementów oraz pozwalającymi na nastawę urządzenia wg danych z tabliczki znamionowej.
- Jeżeli podczas testów ujawnione zostaną inne uszkodzenia, naprawa ich zostanie wyceniona osobno i przesłana, wraz z zaktualizowanym terminem realizacji, do akceptacji Usługobiorcy. W przypadku braku akceptacji, po konsultacji z Usługobiorcą, Usługodawca dokona naprawy wcześniej zleconych elementów, nie gwarantując sprawności urządzenia ze względu na stwierdzone dodatkowe uszkodzenia.
IV. Realizacja wyjazdu serwisowego
- Usługodawca zobowiązuje się wykonać usługę wyjazdu serwisowego w ciągu 5 dni roboczych od daty otrzymania zlecenia, w przypadku posiadania w magazynie części umożliwiających wykonanie usługi. Dokładny termin ustalany jest indywidualnie.
- Nie dopuszcza się pracy serwisu w godzinach 22.00 – 6.00.
- Obsługa techniczna lub naprawa będzie wykonana zgodnie z właściwą dla danego urządzenia dokumentacją wydaną przez producenta urządzenia.
- Materiały eksploatacyjne, oryginalne części zamienne, środki smarne oraz materiały pomocnicze do przeglądów i napraw dostarcza Usługodawca (odpłatnie, według obowiązujących stawek).
- Usterki wykryte w trakcie przeglądu lub naprawy będą usuwane przez Serwis po pisemnym zleceniu Usługobiorcy, o ile strony nie postanowią inaczej.
- Każdorazowo po wykonaniu przeglądu okresowego lub naprawy, przez Usługodawcę zostanie sporządzony Protokół Serwisu, który będzie zawierał wykaz czynności, użytych części oraz potwierdzenie przeprowadzonych testów sprawności urządzenia.
V. Magazynowanie
- W przypadku braku akceptacji oferty naprawy, urządzenia magazynowane są zgodnie z zaleceniami producenta w siedzibie Usługodawcy, przez okres 30 dni. Po upływie terminu oferty urządzenie odsyłane jest do Usługobiorcy wraz z dołączoną fakturą na kwotę z oferty wstępnej (koszt weryfikacji) wraz z doliczonym kosztem wysyłki.
VI. Warunki i termin płatności
- Za termin zapłaty przyjmuje się datę wpływu należności na konto lub do kasy Usługodawcy.
- Kwoty podane na ofertach są kwotami netto.
- Ceny podane w ofertach oraz potwierdzeniach zamówień sprzedaży są cenami w Euro i - jeżeli płatność jest w PLN, będą przeliczane po kursie sprzedaży ING Banku z dnia wystawienia faktury VAT lub faktury pro-forma (w przypadku przedpłaty), chyba że indywidualna umowa stanowi inaczej.
- Pierwsze 2 transakcje dokonywane są kartą płatniczą, przedpłatą albo za pobraniem, następnie obowiązuje 14 dniowy termin płatności, o ile umowa nie stanowi inaczej.
- W przypadku towarów sprowadzanych lub produkowanych specjalnie dla danego klienta obowiązuje wyłącznie przedpłata, chyba, że umowa stanowi inaczej.
- W przypadku niedotrzymywania terminów płatności Usługodawca ma prawo scedować należność przeterminowaną na podstawie umowy cesji wierzytelności na firmę windykacyjną, wstrzymać realizację zamówień oraz odmówić zgody na płatność przelewem.
VII. Gwarancja
- Usługodawca udziela Usługobiorcy gwarancji na wykonaną naprawę na okres 3 miesięcy od daty wystawienia faktury.
- Usługodawca udziela gwarancji na zamontowane części na okres 3 miesięcy od daty wystawienia faktury, chyba że wynika to inaczej z gwarancji producenta.
- Zlecenie gwarancyjne należy zgłaszać poprzez formularz na stronie formularze.bibusmenos.pl/reklamacyjny/ z podaniem wymaganych w formularzu informacji.
VIII. Transport
- Transport urządzenia do siedziby Usługodawcy odbywa się na koszt klienta.
- Odesłanie towaru po wykonaniu usługi odpłatnej odbywa się na koszt Usługodawcy, chyba, że wartość faktury nie przekracza 700 PLN netto, wtedy pobierana jest opłata logistyczna w wysokości 12 EURO netto.
- Jeżeli urządzenie wymaga specjalistycznego transportu (dźwig, naczepa niskopodwoziowa itp.) koszty w/w ponosi Usługobiorca, termin ustalany jest indywidualnie.
- Wyżej wymienione informacje ograniczają się do obszaru Rzeczpospolitej Polskiej, transport za granicę kraju ustalany jest indywidualnie.
IX. Odpowiedzialność Usługodawcy
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za nieuzyskane korzyści czy jakiekolwiek szkody Usługobiorcy powstałe w związku z przestojem urządzenia.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do przedłużenia czasu reakcji serwisu w przypadku zdarzeń losowych.
- Odpowiedzialność Usługodawcy z tytułu rękojmi za wady jest wyłączona.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za błędny montaż naprawionego urządzenia przez Usługobiorcę i powstałe w związku z tym uszkodzenia. Możliwe jest zamówienie odpłatnej usługi montażu i uruchomienia.
Ostatnia aktualizacja: 06.09.2024 Zatwierdził: Magdalena Stankiewicz, Prezes Zarządu
W razie pytań bądź wątpliwości dotyczących ogólnych warunków sprzedaży obowiązujących w BIBUS MENOS zachęcamy do kontaktu.
Napisz do nas>>