Systemy Zarządzania Pętlą lub Zajezdnią HANNING & KAHL
Zanim tramwaje wyjadą na trasę, trzeba szczegółowo zaplanować i skoordynować wszystkie codzienne operacje obsługowe oraz czasy wyjazdu wagonu na linię. Również wybór miejsca postojowego wagonu jest bardzo ważny, aby zapewnić wyjazd tramwaju zgodny z rozkładem. Funkcje te zapewnia System Zarzadzania Zajezdnią (Depot Management System)
Główne funkcje systemu :
- Administrowanie taborem zgodnie z rozkładem jazdy
- Identyfikacja taboru oraz jego wizualizacja w systemie
- Planowanie i monitoring rozmieszczenia pojazdów w zajezdni
- Monitoring gotowości technicznej wagonów
- Monitoring prac serwisowych i obsługowych
- Monitorowanie wolnych miejsc parkingowych
- Kontrola przejazdów w obrębie zajezdni lub pętli
- Monitoring obecności kierowców
- Dynamiczne zarządzanie personelem zajezdni
- Przekazywanie danych do innych systemów
Oprogramowanie
System sterowania pętlą lub zajezdnią jest zwizualizowany na monitorze dyspozytora przy pomocy graficznego wektorowego interfejsu O&O (Operate & Observe). System pokazuje układ torów na pętli lub zajezdni z naniesionymi nań elementami blokad torowych, instalacji sygnalizacji świetlnej, instalacji wskazującej kierunki ustawienia zwrotnic, ogrzewania, barier lub bram.
Operate & Observe zapewnia dyspozytorowi:
- Ustawienie tras przejazdu
- Włączanie lub wyłaczanie systemu
- Zdalne ustawianie kierunków poszczególnych zwrotnic
- Konfigurację ogrzewania
- Wizualizacją elementów trasy
- Generownie alarmów w przypadku awarii lub powiadomień o zdarzeniach
- Identyfikacje użytkownika
- Zapis danych systemu oraz zapis zdarzeń na pętli lub zajezdni
- Wizualizacja oraz status tras przejazdu tramwaju na pętli lub zajezdni
Kontrolery sterowania
Realizacja zdań przedstawionych powyżej realizowana jest poprzez dedykowane kontrolery sterujące pętlą lub zajezdnią.
Użytkownik systemu sterowania H&K odnosi konkretne korzyści
- Dostaje podstawowy projekt rozwiązania kolizji torowych na pętli lub zajezdni przy „jeździe na wzrok” zgodnie z normami (AK 4/ SIL 2 lub AK 6/ SIL 3)
- Ma możliwośc wybrania dróg przejazdu tramwaju na pętli lub zajezdni centralnie lub lokalnie
- Odwołanie wybranych tras przejazdu
- Nowoczesne zdalne wybieranie tras lub lokalne przy pomocy paneli sterowniczych
- Ustawienie kilku tras jednocześnie i możliwość częściowego odwołania ustawionej trasy
- Możliwość zdalnego przestawienia pojedynczej zwrotnicy
- Integracja z systemem zarządzania zajezdnią
- Przekazywanie danych po sieci LAN i WAN
- Realizacja wszystkich możliwych przejazdów na które pozwalają możliwości geometrii pętli lub zajezdni
- Identyfikacja pojazdów poprzez systemy HCS-R, HCS-V, HCS-P, HCS-Z or VETAG, VECOM, IMU, ZUB i inne do automatycznego wybierania trasy.