HCS System Komunikacji Pojazdów szynowych z Torowiskiem HANNING & KAHL
Komunikacja jest ważna zarówno w relacjach międzyludzkich jak również w układach technologicznych. Pojazdy szynowe komunikacji publicznej muszą komunikować się z torowiskiem aby właściwy pojazd we właściwym czasie był na odpowiednim torze.
Obecnie komunikacja między pojazdem szynowym a torowiskiem polega głównie na przekazaniu sygnału nastawczego dla zwrotnicy i wysłania informacji do sygnalizacji drogowej.
System składa się z dwóch części. Transpondera, (nadajnika impulsów), który jest zainstalowany na pojeździe oraz odbiornika umieszczonego w szafie sterującej, odbierającego sygnały, poprzez pętlę indukcyjną, po stronie torowiska. Dostępne są dwie wersje systemu. Komunikacja w jedną stronę ( z pojazdu do torowiska, HCS-R). Komunikacja dwustronna (wzajemna wymiana informacji między pojazdem i torowiskiem wersja HCS-V).
ZASTOSOWANIE :
Komunikacja między torowiskiem i pojazdem służy do:
- wydawanie komendy nastawy do zwrotnicy
- identyfikacja pojazdu szynowego, tym samym odpowiednie skierowanie pojazdu na zaprogramowany tor jazdy, zarówno na linii jak też w zajezdni
- dynamicznie wpływa na system sygnalizacji świetlnej („zielona fala”)
- informacja dla pasażerów oczekujących na przystankach lub podróżujących pojazdem szynowym
- śledzenia pojazdów (dyspozycja ruchem)
- komunikacja z systemem zarządzania taborem
ZALETY:
- Bezpieczny system wydawania komend
- Ułatwia prowadzenie pojazdu
- System trudny do zakłócenia
System HCS-R składa się z elementów torowych i tych zamontowanych na pojeździe