Układy Detekcji Pojazdów Szynowych HANNING & KAHL
Aby bezpiecznie użytkować pojazdy w ruchu szynowym, istnieje potrzeba wykrycia i zlokalizowania pojazdu w określonym obszarze, tak aby system sterujący ruchem mógł bezbłędnie, zadziałać w danym miejscu i czasie. Hanning & Kahl stosuje trzy niezależne systemy pasywnego wykrywania pojazdów poruszających się po szynach. Stosowane są one samodzielnie lub w kombinacji, co zapewnia znacznie większe prawdopodobieństwo prawidłowego zadziałania całego systemu.
Układy te to:
HFP obwód torowy, działający na zasadzie zwarcia osiowego pojazdu szynowego z torowiskiem. Gdy pojazd wjedzie w obszar torowiska, w którym zainstalowany jest obwód torowy, układ elektroniczny wykrywa go i podaje sygnał do systemu. Długość odcinka, na którym można zlokalizować w ten sposób pojazd może wynosić od 2 do 400m
HFK obwód wykrywający masę pojazdu poprzez zmianę rezystancji w czasie przejazdu wagonu nad pętlą indukcyjną. W celu zabezpieczenia przed wilgocią oraz uszkodzeniami mechanicznymi, pętla oraz elementy elektroniki zatopione są w ramie wykonanej ze specjalnego tworzywa.
HSK obwód stanowiący kombinację systemów zwarcia osiowego i detekcji masy, wykrywający pojazd a pomocą zwarcia osiowego i podtrzymujący działanie układu poprzez wykrycie masy pojazdu. Efektywne działanie tego układu jest ograniczone w zakresie od 3 do 12m.
ZASTOSOWANIE :
- Zabezpieczenie napędu zwrotnicy przed nieplanowanym przestawieniem
- Sterowanie sygnalizacją
- Wykrywanie pojazdów przed przejazdem drogowym
- Sterowanie ruchem szynowym na pojedynczym torze
ZALETY:
- Bezpieczny i sprawdzony system
- Wzajemne wspomaganie się układów
- prosty w użytkowaniu i serwisie