Elektromagnetyczne napędy zwrotnic HW 500 HANNING & KAHL
OPIS
Napęd zwrotnicy HW500 jest popularnym napędem produkowanym przez firmę Hanning & Kahl, stosowany od wielu lat w komunikacji tramwajowej. Przeznaczony głównie dla tras o niedużym natężeniu ruchu oraz dla zajezdni. Nie posiada zamka ryglującego napęd. Może posiadać cięgna kontrolujące końcowe przyłożenie iglicy.
Elementem napędowym jest elektromagnes. Napęd przystosowany jest również do przestawiania manualnego. Standardowo napęd wyposażony jest w tłumik do wyhamowania uderzenia iglicy oraz pakiet sprężyn utrzymujący iglicę w położeniu krańcowym.
Zasilanie
Napęd elektromagnetyczny zasilany jest prądem stałym w zakresie DC600V- DC 1000V
Typ szyny
Przystosowany jest głównie dla szyny rowkowej typu Ri lub szyny tramwajowej
płaskiej
Dla wszystkich typów iglicy: Płytko osadzonej, głęboko osadzonej oraz płasko posadowionej.
Rozstaw
Może być tez stosowany dla wszystkich rozstawów szyn od torów wąskich, poprzez 900mm, 1000mm po standardy 1435mm.
Przesuw iglicy
Zakres przesuwu iglicy zawiera się w zakresie 30mm do 60mm, zarówno w wersji najazdowej jak i zjazdowej (rozpruwanej).
Instalacja
Napęd ten może być montowany zarówno między szynami jak też obok torowiska.
Siła przyłożenia
Siła przyłożenia iglicy wynosi do 5000N i może być regulowana
Wysokość instalacyjna napędu
430 mm łącznie ze skrzynią ziemną,
Opcje
Cięgna kontrolne monitorujące pozycję przyłożenia iglicy.
1 elektromagnes
2 cięgna sterujące
3 tłumik hudrauliczny
4 sprężyny dociskowe ( nie widoczne)
5 kieszeń nastawnika
6 przełącznik kierunku
7 puszka na elementy elektryczne sterowania
8 puszka na elektryczne elementy czujnika pzyłożenia
9 czujnik przyłożenia iglicy pod pokrywą skrzyni ziemnej
ZASTOSOWANIE :
- Szlaki tramwajowe
- Zajezdnie
ZALETY:
- Szeroki zakres zastosowania
- Stabilna i niezawodna konstrukcja
- Duża siła przyłożenia
- Prosta konstrukcja, łatwy montaż
- Łatwa i tania obsługa serwisowa