Zaciski hydrauliczne HANNING & KAHL
Zaciski Hydrauliczne HYA
Oprócz wspomaganych sprężyną pasywnych zacisków hamulcowych Hanning & Kahl dostarcza również, tak zwane, aktywne siodła, hamulce, w których siła hamowania jest generowana przez ciśnienie hydrauliczne. Ten konkurencyjny cenowo typ hamulców jest odpowiedni w aplikacjach, gdy nie ma potrzeby stosowania pasywnych, zacisków lub jako alternatywny układ hamulcowy. Ten typ hamulców jest przede wszystkim stosowany na wózkach tocznych dla wspomagania elektro dynamicznych hamulców serwisowych oraz do zwiększenia siły hamowania awaryjnego. Hamulce aktywne pasują bardzo dobrze do modularnej koncepcji układów hamowania, ponieważ mają ten sam mechaniczny interfejs jak zaciski wspomagane sprężyną.
ZASTOSOWANIE :
- Hamulce dla wózków tocznych tramwaju
- Hamulce serwisowe
- Hamulce pomocnicze
- Awaryjne zahamowanie pojazdem
- Hamulec postojowy
ZALETY:
- Bezpieczny i sprawdzony system
- Serwis i części dostępne przez co najmniej 30 lat
Typ | HYA-48/50 | HYA-26/50 |
---|---|---|
Miejsce montażu/działa jak | Wózek toczny | Wózek toczny |
Siła hamowania | Do 28kN | 25-30kN |
Typ | Zacisk „pływający” | Zacisk stały |
Przenoszenie siły | Pojedynczy siłownik Działanie bezpośrednie | Dwukierunkowy siłownik ,działanie bezpośrednie |
Regulacja luzu | Przez skok tłoka | Przez skok tłoka |
Aplikacje | Hamulce serwisowe * Hamulce pomocnicze** Hamulce awaryjne*** | Hamulce serwisowe* Hamulce pomocnicze** Hamulce awaryjne*** |
Tarcze hamulcowe | Φ 400mm s60mm | Φ340-440mm s 32-75 |
Masa hamowanego pojazdu wartości przybliżone | 500kg (70km/h)* 1500kg (30km/h)** 3000kg (70km/h)*** | 1100kg (70km/h)* 3000kg(30km/h)** 5000kg(70km/h)*** |
Zaciski Hydrauliczne HYS
Pasywne zaciski hamulcowe z wbudowanym pakietem sprężyn, spełniają zadanie systemu bezpieczeństwa w wagonie tramwajowym. W przypadku braku energii zasilania - braku ciśnienia w układzie hydraulicznym - siła hamująca jest generowana przez siłę pakietu sprężyn.
Tarczowe układy hamulcowe całkowicie wyparły dotychczasowe hamulce bębnowo/szczękowe w konstrukcjach wózków napędowych tramwajów niskopodłogowych. Ze względu na ograniczoną ilość miejsca układy wyposażone w cięgna nie znalazły tu szerokiego zastosowania.
Zaciski hamulcowe są także lżejsze i potrzebują mniejszej siły aby zadziałać i mniejszego skoku co wpływa na czas reakcji hamulca oraz dystans pomiędzy tarczą a klockiem hamulcowym. Pasywne zaciski hydrauliczne mogą być montowane zarówno na wale przekładniowym, lub bezpośrednio na wale silnika napędowego, niekiedy oddziaływają na tarczę hamulcową sprzężoną z kołem napędowym wózka napędowego, zależy to od konstrukcji pojazdu. Realizując swoje podstawowe funkcje hamulce pasywne wyposażone są w dodatkowe oprzyrządowanie, na przykład awaryjny układ odhamowujący, nastawnik luzu, oraz czujnik pozycji krańcowej do rozpoznania stanu odhamowania układu.
ZASTOSOWANIE :
- Układy hamowania przejmujące funkcję hamowania po wstępnym hamowaniu silnikiem
- Hamulce postojowe-parkujące
- Odhamowanie układu hydraulicznego w pojeździe w przypadku awaryjnego zablokowania hamulców.
- Awaryjne zahamowanie pojazdem
ZALETY:
- Bezpieczny i sprawdzony system
- Możliwość elektrycznego lub manualnego odhamowania
- Wiele wariantów dla różnych typów pojazdów.
- Serwis i części dostępne przez co najmniej 30 lat
Typ zacisku | HYS-4xx | HYS-35x | HYS-25x | HYS-1xx |
---|---|---|---|---|
Zamocowanie/działanie | Wał napędowy(wysoka prędkość) | Wał przekładni napędowej/jako hamulec na osi napędowej | Koło/hamulec pojedynczego koła | Wał napędowy/wysoka prędkość/ jako hamulec osi napędowej |
Siła zacisku(kN) | 14,5 | 30-50 | 15-30 | 4-10 |
Typ | Zacisk | Siodło | Siodło | - |
Transfer siły | Siłownik, bezpośrednio | Siłownik/cięgno mechaniczne | Siłownik/cięgno mechaniczne | Siłownik, bezpośrednio |
Regulacja luzu | Ręcznie/(automatycznie) | Automatycznie | Automatycznie/(ręcznie) | Ręcznie/(automatycznie) |
Metoda odhamowania | Hydraulicznie service Hydraulicznie pomocniczo Mechanicznie(w warsztacie) | Serwisowy obwód hydrauliczny Pomocniczy obwód hydrauliczny Mechanicznie(w warsztacie) | Serwisowy obwód hydrauliczny Pomocniczy obwód hydrauliczny Mechanicznie(w warsztacie) | Serwisowy obwód hydrauliczny Pomocniczy obwód hydrauliczny Mechanicznie(w warsztacie) |
Zastosowanie | Hamulce postojowe Hamulce serwisowe Hamulec czynny Hamulec bezpieczeństwa | Hamulce postojowe Hamulce serwisowe Hamulec czynny Hamulec bezpieczeństwa | Hamulce postojowe Hamulce serwisowe Hamulec czynny Hamulec bezpieczeństwa | Hamulce postojowe Hamulec czynny Hamulec bezpieczeństwa |
Rozmiar tarczy hamulcowej | Φ 500mm S 75mm | Φ 340-440mm S 60mm | Φ 340-440 S 32-65mm | Φ 300-350mm S 35mm |