Czujniki temperatury
Firma NORIS posiada specjalistyczne doświadczenie w zakresie pomiarów temperatury w szczególnie wymagających warunkach. Często słabymi punktami czujników temperatury w pojazdach kolejowych są ich obudowy oraz okablowanie, jako że są one narażone na ciągłe oddziaływanie wysokich temperatur i naprężeń mechanicznych. Oddajemy do dyspozycji klientów nasze doświadczenia zdobyte w czasie obsługi innych branż, w których wymogi stawiane czujnikom są równie wysokie. Nasze czujniki temperatury są zaprojektowane w taki sposób, aby długookresowo wytrzymywać ekstremalne warunki pracy.
Silnik trakcyjny - przekładnia - zestaw kołowy - klimatyzacja
Cechy czujników temperatury
- Szeroki zakres temperatur od -40 °C do 250 °C
- Wersje ze standardowymi w branży wyjściami sygnału: 0 ... 20 mA, 4 ... 20 mA, 0 ... 10 VDC, 2 ... 10 VDC
- Pt100/Pt1000 w wersjach 2-przewodowej, 3-przewodowej lub 4-przewodowej
- Kompaktowa i niezwykle wytrzymała konstrukcja
- Kołnierz z wylotem przewodu pod kątem prostym lub 45°
- Czujniki gwintowane o różnych długościach gwintowanej rury i wykonane z różnych materiałów.
- Na zamówienie również ze szczególnie wytrzymałym okablowaniem zabezpieczonym za pomocą specjalnych struktur powłok ochronnych, które chronią przed ekstremalną temperaturą, uderzeniami kamieni i lodu (patrz Systemy czujników dostosowane do specyficznych potrzeb klienta na stronach 10/11)
- Systemy czujników dostosowane do specyficznych potrzeb klienta
Przykłady zastosowań
- Pomiar temperatury łożyska lub stojana silnika trakcyjnego i przekładni
- Pomiar temperatury łożyska na zestawie kołowym pod kątem wykrywania przegrzania skrzyni
- Pomiar temperatury pod kątem monitorowania wózka
- Pomiar temperatury wody chłodzącej i temperatury oleju smarującego w silniku i przekładni
- Pomiar temperatury wewnątrz pojazdu pod kątem sterowania pracą klimatyzacji
- Pomiar temperatury w obwodzie chłodzenia klimatyzacji
- Pomiar temperatury w agregacie sprężarkowym