Czujniki prędkości
Pozyskiwanie danych pomiarowych z silnika, przekładni i zestawów kołowych pojazdów kolejowych, podlega szczególnym wymaganiom.
Ekstremalnie wysokie temperatury, silne pola elektromagnetyczne w silnikach trakcyjnych, olbrzymie wahania temperatury, potężne drgania zestawów kołowych i przekładni, wymagają solidnych, niezawodnych i trwałych czujników. Nasze czujniki prędkości zaprojektowane są w taki sposób, aby pracować płynnie i nieprzerwanie w tych niezwykle trudnych warunkach, jednocześnie spełniając, a nawet wyprzedzając wymagania stawiane przez normy obowiązujące w transporcie kolejowym. Ich specjalna konstrukcja umożliwia wyjątkowo odporne na drgania zamocowanie zintegrowanej elektroniki.
Silnik trakcyjny - przekładnia - wózek
Cechy
- Niezawodne, bezdotykowe monitorowanie ferromagnetycznych oraz aluminiowych kół zębatych
- Dostępne są zarówno magnetyczne, jak i niemagnetyczne systemy skanowania
- Szeroki zakres częstotliwości 0,2 ... 20 000 Hz
- Czujniki 1-kanałowe, 2-kanałowe lub 4-kanałowe, np. do monitorowania prędkości i kierunku obrotów
- Opcjonalnie ze wzmocnieniem impulsowym, galwanicznie odseparowanymi kanałami, zintegrowanym wykrywaniem zatrzymania oraz kierunku obrotów
- Szeroki zakres temperatury pracy -40 ... +120 °C (w standardzie; na zamówienie zakres może być większy)
- Moduły kół zębatych od m1 do m3 (w standardzie; na zamówienie może być więcej)
- Kompaktowa i niezwykle wytrzymała konstrukcja, np. czujniki gwintowane lub z kołnierzem
- Na zamówienie, również ze szczególnie wytrzymałym okablowaniem, zabezpieczonym za pomocą specjalnych struktur powłok ochronnych, które chronią przed ekstremalną temperaturą, uderzeniami kamieni i lodu (patrz Systemy czujników dostosowane do specyficznych potrzeb klienta na stronach 10/11)
- Systemy czujników dostosowane do specyficznych potrzeb klienta
Przykłady zastosowań
- Pozyskiwanie danych pomiarowych z silnika trakcyjnego lub z przekładni pod kątem kontroli trakcji układu napędowego
- Pomiar prędkości silnika pod kątem sterowania pracą silnika
- Pozyskiwanie danych pomiarowych z zestawów kołowych pod kątem zabezpieczeń przed poślizgiem i przed obrotem kół w miejscu
- Pozyskiwanie danych pomiarowych służących monitorowaniu wózka