Amortyzatory mieszkowe typu DUNLOP
Amortyzatory mieszkowe typu DUNLOP - zastosowanie:
Siłowniki mieszkowe typu Dunlop są zaprojektowane i przeznaczone do sprężystego montażu w pojazdach drogowych i kolejowych oraz do sprężystego mocowania urządzeń wytwarzających wibracje i uderzenia, takich jak prasy, młoty mechaniczne, urządzenia włókiennicze, przenośniki itp. Poduszki pneumatyczne są stosowane do izolacji sprzętu laboratoryjnego przed drganiami.
Siłowniki mieszkowe DUNLOP - budowa:
Kompletny siłownik mieszkowy typu Dunlop składa się z falistego korpusu wykonanego z gumowanej tkaniny i wzmacniających pierścieni stalowych. Korpus amortyzatorów pneumatycznych jest uszczelniany kołnierzami. Jeden z kołnierzy zaciskowych posiada port wlotowy. Kołnierze są przeznaczone do zamocowania zarówno w nieruchomych, jak i w sprężyście montowanych częściach urządzeń, maszyn czy pojazdów. Amortyzatory pneumatyczne posiadają możliwość wymiany części eksploatacyjnej (gumowego korpusu).
Poduszki pneumatyczne - sposób montażu:
Mieszki powietrzne mogą być montowane pojedynczo oraz w zespołach, w zależności od masy urządzenia lub pojazdu. Wykonany z gumy falisty korpus nie powinien mieć fizycznego kontaktu z ostrymi lub gorącymi przedmiotami. Mieszki, zwane również bałwankami, mogą być pompowane indywidualnie lub centralnie (w przypadku zespołów siłowników). Zaleca się podłączać je do źródła sprężonego powietrza za pomocą zaworu regulującego.
Mieszki pneumatyczne mogą być stosowane w warunkach maksymalnego ciśnienia roboczego 0,7 MPa dla wysokości statycznej (Hstat) podanej w tabeli. Siłowniki mieszkowe powinny posiadać wystarczająco dużo miejsca wokół korpusu, by nie dopuścić do kontaktu korpusu mieszka z innymi częściami maszyny lub pojazdu podczas pracy. Guma zastosowana przy produkcji miechów powietrznych nie jest odporna na działanie produktów pochodnych ropy naftowej, takich jak ropa, olej, benzyna, nafta itp. W przypadku jakiegokolwiek zanieczyszczenia należy ją bezzwłocznie umyć.
Korpusy amortyzatorów pneumatycznych Dunlop
DUNLOP Wielkość Ref. [cale] | Wymiar Formowania w Formie [mm] | Wysokość korpusu amortyzatora [mm] | Średnica [mm] | Skuteczna Powierzchnia [cm2] | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
A | B | C | HStat | Hmin | Hmax | Amax | ||
2 ¾ x 1 | 70,0 | 41,0 | 35,7 | 60 | 50 | 70 | 78 | 23 |
2 ¾ x 2 | 70,0 | 68,0 | 35,7 | 92 | 65 | 110 | 78 | 25,5 |
2 ¾ x 3 | 70,0 | 95,0 | 35,7 | 119 | 80 | 145 | 78 | 23 |
4 ½ x 1 | 114,0 | 50,0 | 52,0 | 65 | 45 | 90 | 125 | 65 |
4 ½ x 2 | 114,0 | 90,0 | 52,0 | 100 | 65 | 145 | 125 | 67 |
4 ½ x 3 | 114,0 | 130,0 | 52,0 | 145 | 100 | 200 | 125 | 67 |
6 x 1 | 152,5 | 69,8 | 75,6 | 80 | 58 | 108 | 168 | 135 |
6 x 2 | 152,5 | 127,0 | 75,6 | 120 | 73 | 170 | 168 | 140 |
6 x 3 | 152,5 | 184,2 | 75,6 | 180 | 105 | 255 | 168 | 140 |
8 x 1 | 203,2 | 76,2 | 99,5 | 90 | 47 | 120 | 230 | 200 |
8 x 2 | 203,2 | 139,7 | 99,5 | 150 | 72 | 225 | 230 | 220 |
8 x 3 | 203,2 | 203,2 | 99,5 | 210 | 115 | 330 | 230 | 180 |
9 ¼ x 2 | 235,0 | 152,4 | 112,5 | 160 | 70 | 240 | 260 | 272 |
10 x 1 | 254,0 | 89,0 | 125,5 | 95 | 50 | 135 | 280 | 350 |
10 x 2 | 254,0 | 165,3 | 125,5 | 160 | 70 | 240 | 280 | 355 |
10 x 3 | 254,0 | 241,6 | 125,5 | 235 | 100 | 365 | 280 | 350 |
12 x 1 | 304,8 | 89,0 | 181,0 | 95 | 50 | 145 | 330 | 510 |
12 x 2 | 304,8 | 165,3 | 181,0 | 160 | 74 | 240 | 330 | 510 |
12 x 3 | 304,8 | 241,6 | 181,0 | 222 | 100 | 430 | 330 | 510 |
14 ½ x 1 | 368,3 | 101,6 | 232,0 | 105 | 47 | 165 | 395 | 750 |
14 ½ x 2 | 368,3 | 190,5 | 232,0 | 180 | 70 | 280 | 395 | 760 |
14 ½ x 3 | 368,3 | 279,4 | 232,0 | 280 | 100 | 476 | 395 | 800 |
16 x 1 | 406,4 | 101,6 | 232,0 | 105 | 50 | 200 | 430 | 850 |
16 x 2 | 406,4 | 190,5 | 232,0 | 180 | 77 | 320 | 430 | 950 |
16 x 3 | 406,4 | 279,4 | 232,0 | 280 | 125 | 500 | 430 | 850 |
21 ½ x 2 | 546,1 | 191,0 | 408,5 | 200 | 90 | 390 | 570 | 1950 |
Legenda
Rzeczywiste wymiary korpusu amortyzatora pneumatycznego różnią się od wspomnianych wymiarów odlewania o ujemną wartość od 1,5 do 2,5% (skurcz gumy).
A = Zewnętrzny wymiar korpusu
B = Wysokość korpusu
C = Średnica wewnętrzna korpusu
Hstat = Statyczna wysokość korpusu tzw. wysokość montażowa wymagana do zamontowania w urządzeniu