Jednostki zaciskowe serii RL
Hamulce pneumatyczne Camozzi blokujące tłoczysko serii RL Camozzi
Hamulce pneumatyczne (jednostki zaciskowe), czyli blokada tłoczyska serii RL przeznaczone są dla siłowników zgodnych z normą ISO 6431/VDMA oraz ISO 6432. Kompaktowe wymiary tych jednostek umożliwiają montaż na siłownikach w ograniczonych przestrzeniach. Blokady tłoczyska są często stosowane, gdy podnoszona siłownikiem masa musi być zabezpieczona przed opadnięciem w przypadku zatrzymania awaryjnego lub gdy istnieje możliwość przypadkowego odcięcia dopływu powietrza do układu.
Siły trzymające są mierzone dla ciśnienia równego 8 bar i są wywierane w obu kierunkach. W momencie, gdy siłownik pneumatyczny pozycjonowany jest w różnych położeniach, należy użyć rozdzielacza typu 5/3 z zasilaniem każdej z obu komór w środkowym położeniu, w którym hamulec pneumatyczny blokuje tłoczysko.
Uwaga: blokady tłoczyska nie należy stosować w celu „zahamowania” tłoczyska w dynamicznych warunkach pracy. Blokada powinna być stosowana wyłącznie po wcześniejszym zredukowaniu prędkości ruchu urządzenia.
Blokada tłoczyska może być stosowana pod warunkiem zwiększenia długości tłoczyska danego siłownika. Więcej informacji znajduje się w tabeli minimalnych przedłużeń odpowiednich dla każdej średnicy (tabela dostępna w karcie katalogowej).
BLOKADA TŁOCZYSKA SERII RL – WŁAŚCIWOŚCI:
- Dla siłowników zgodnych z ISO 6431/VDMA i ISO 6432
- Zwarta konstrukcja
- Praca dla obu kierunków obciążenia
- Blokowanie przy braku ciśnienia – ciśnienie zwalnia blokadę
- Dostępne są w wersji do 9 wielkości średnic siłowników: Ø20, 25, 32, 40, 50, 63, 80, 100, 125
PRZEMYSŁOWE HAMULCE PNEUMATYCZNE:
Ten produkt jest niedoceniany przez wiele osób, jednak ma swoje zastosowania i może zabezpieczyć firmę przed poważnymi stratami w przypadku awarii czy braku odpowiedniego zasilania. Hamulec wraz z siłownikiem tworzy zespół, który zwiększa bezpieczeństwo osób znajdujących się w pobliżu pracy urządzeń. Jest to niezwykle istotne i może nawet uratować życie. Na małych przestrzeniach zaleca się stosowanie tego rodzaju dodatków, ponieważ działają one znakomicie na zabezpieczenie podnoszonej przez siłownik masy w przypadku ograniczenia poboru mocy lub awarii systemu. Trzeba o tym pamiętać, ponieważ szkody oraz straty w przypadku braku specjalistycznych hamulców mogą być ogromne i niebezpieczne.
SPECYFIKACJA TECHNICZNA:
Rodzaj konstrukcji | zwarta |
Działanie | szczęki uruchamiane tłokiem |
Materiały | obudowa: aluminium anodowane zacisk: mosiądz uszczelnienia: NBR |
Średnica siłownika | Ø20, 25, 32, 40, 50, 63, 80, 100, 125 |
Zakres temperatur pracy | 0°C ÷ 80°C (dla suchego powietrza -20°C) |
Sterowanie | ciśnieniem |
Ciśnienie pracy | 3 ÷ 8 bar |
Przyłącza | M5 = Ø20, 25, 32; G1/8 = Ø40, 50, 63, 80, 100, 125 |
Czynnik roboczy | Powietrze filtrowane, bez smarowania. Jeśli prowadzone jest smarowanie powietrza, zalecane jest stosowanie oleju ISOVG32. Raz rozpoczęty proces smarowania musi być kontynuowany do końca eksploatacji. |