Jeff Johnson, inżynier ds. Produktów w firmie Thomson, uważa, że śruby kulowe i śruby pociągowe mogą być czasami używane w tych samych zastosowaniach. Zazwyczaj śruby kulowe używane są w zastosowaniach przemysłowych, które wymagają dużego obciążenia lub żywotności, podczas gdy śruby pociągowe są używane w mniejszych, lżejszych zastosowaniach. Śruby pociągowe są jednak w dużym stopniu konfigurowalne, dzięki możliwości szybkiej wymiany przewodów, rozmiarów i konfiguracji nakrętek. Koszt zazwyczaj nie jest głównym czynnikiem branym pod uwagę przy wyborze technologii śrubowej. Nawet najlepsza nakrętka pociągowa nie będzie dobrze pracować bez najwyższej jakości śruby pociągowej. Śruby Thomson BSA wykonane są ze stali nierdzewnej serii 300 i charakteryzują się niską chropowatością powierzchni (wysoki połysk) o doskonałej odporności na korozję. Dostępne są standardowe rozmiary o średnicach od 3/16″ do 3″. Wszystkie śruby pociągowe są walcowane precyzyjnie w celu uzyskania dokładności skoku do 0,003 cala na stopę (0,25 mm/m). Dla większości rozmiarów używane są zoptymalizowane narzędzia do gwintowania w celu osiągnięcia jak najlepszych parametrów przy współpracy z dostępnymi nakrętkami polimerowymi.