Sprzęgła wysokoelastyczne

Sprzęgło wysokoelastyczne to sprzęgło gumowe, które w znacznym stopniu kompensuje przemieszczenia promieniowe, osiowe i kątowe połączonych ze sobą elementów. Dostępne różne sztywności skrętne jak i współczynniki tłumienia zapewniają możliwość zadowalającej regulacji drgań skrętnych układu napędowego. Głównymi elementami sprzęgła są skrętna wkładka elastyczna oraz części łączące sprzęgło z maszyną napędową/napędzaną – w bardziej zaawansowanych modelach znajdziemy również pakiet membran służący do pochłaniania przemieszczeń osiowych. Główne zastosowania sprzęgieł wysokoelastycznych to:

  • Zespoły elektryczne
  • Agregaty prądotwórcze
  • Napędy główne
  • Sprężarki
  • Maszyneria konstrukcyjna
  • Budowa statków
  • Maszyny ogólnego zastosowania

Typ produktu: Sprzęgło uniwersalne TRI

Sprzęgła TRI są przeznaczone do stosowania z silnikami tłokowymi. Segmenty S i T można przykręcić bezpośrednio do koła zamachowego silnika. Jeśli pozwala na to konstrukcja, można połączyć ze sobą dwa wały lub dwa kołnierze. Dzięki dużej zdolności przemieszczania się osiowo i promieniowo sprzęgła, idealnie nadają się do stosowania z elastycznie zamontowanymi napędami, a ich szeroki zakres kombinacji sprawia, że znajdują zastosowanie również w napędach wymagających wyjątkowo miękkiego skręcania.

  • Wysoce elastyczne sprzęgła gumowe
  • Zakres momentu obrotowego: 2000 – 125 000 Nm
  • Do elastycznie montowanych systemów
  • Certyfikat ATEX

Typ produktu: Sprzęgło uniwersalne TRI-R

Wysoce elastyczne sprzęgło pierścieniowe do systemów montowanych elastycznie, miękkie skrętnie z charakterystyką liniową. Sprzęgła TRI-R są przeznaczone do stosowania z silnikami tłokowymi. Pierścień można przykręcić bezpośrednio do koła zamachowego silnika. Jeżeli pozwala na to konstrukcja, można połączyć ze sobą dwa wały lub dwa kołnierze. Dzięki dużej zdolności przemieszczania się osiowo i promieniowo sprzęgła, idealnie nadają się do stosowania z elastycznie zamontowanymi napędami.

  • Wysoce elastyczne sprzęgła gumowe
  • Zakres momentu obrotowego: 1150 – 63 000 Nm
  • Do elastycznie montowanych systemów
  • Certyfikat ATEX

Typ produktu: Sprzęgło wielosegmentowe GE

Solidne sprzęgła z materiału gumowo-tkaninowego do przenoszenia dużej mocy w napędach silników Diesla; progresywna krzywa charakterystyki. Sprzęgła Stromag GE przeznaczone są do stosowania w silnikach tłokowych. Można je podłączać kołnierzowo bezpośrednio na kole zamachowym silnika wysokoprężnego. Jeśli konstrukcja na to pozwala, można połączyć ze sobą dwa wały lub dwa kołnierze. Obszary zastosowań to: budowa statków, napędy do maszyn budowlanych, spalinowe oraz gazowe agregaty prądotwórcze, cementownie, pompy i sprężarki.

  • Wysoce elastyczne sprzęgła z materiału gumowo-tkaninowego o wysokiej gęstości mocy
  • Przenoszenie wysokich momentów obrotowych
  • Znamionowy zakres momentu obrotowego 2000 – 270 000 Nm
  • Kompaktowa konstrukcja (mała długość)
  • Segmentowa konstrukcja do szybkiej wymiany elementów
  • Certyfikat ATEX

Typ produltu: Sprzęgło wielosegmentowe Vector

Nowe sprzęgło Vector® stanowi kolejny konsekwentny krok w ewolucji sprawdzonego i przetestowanego sprzęgła GE z materiału gumowo-tkaninowego – elastycznego sprzęgła, które z powodzeniem zdobyło uznanie na rynku. Nowa koncepcja sprzęgania w Vector® opiera się na doświadczeniu, które STROMAG zdobył z najróżniejszych branż przemysłowych. Rezultatem jest sprzęgło, które łączy dwa wałki bez luzu. Sprzęgło posiada promieniowy układ segmentów w zwartej konstrukcji. Ułatwia to instalację i demontaż bez potrzeby przemieszczania jednostek napędowych. Zdolność wysoce elastycznego sprzęgła Vector® do przemieszczania się we wszystkich kierunkach sprawia, że jest on idealny do zastosowań w silnikach zamontowanych zarówno na sztywnych, jak i elastycznych łożyskach. Sprzęgło wykazuje również progresywną charakterystykę dla optymalnej konfiguracji drgań jednostki napędowej.

  • Łatwość instalacji
  • Wysoce elastyczna, progresywna charakterystyka
  • Duże przemieszczenie wału we wszystkich kierunkach

Typ produktu: Sprzęgło wsporcze

Sprzegła wału Kardana do absorbcji wibracji i sił reakcji z wału Kardana w maszynach budowalnych, wywrotkach, napędach szyn i łodzi. Sprzęgła Periflex® CS są przeznaczone do stosowania z silnikami tłokowymi i są podłączone bezpośrednio do wału Kardana. Pierścień można przykręcić bezpośrednio do koła zamachowego silnika. Dozwolone kąty ugięcia do 5°, większe wartości – na zapytanie.

  • Wysoce elastyczne sprzęgła gumowe
  • Zakres momentu obrotowego: 480 – 14 800 Nm
  • Dostępne różne rozmiary metryczne od strony wału Kardana

Typ produktu: Sprzęgło wtykowe VN

Wtykowe, bardzo elastyczne sprzęgła z charakterystyką liniową. Dedykowane do silników spalinowych – napędów silników Diesla. Proste połączenie kołnierzowe z kołami zamachowymi sprawia, że sprzęgła Periflex VN idealnie nadają się do stosowania w silnikach tłokowych.. Inne obszary zastosowania to zespoły elektryczne, agregaty prądotwórcze, napędy główne, sprężarki, maszyneria konstrukcyjna, budowa statków, maszyny ogólnego zastosowania.

  • Bardzo elastyczne sprzęgła gumowe
  • Prosty montaż
  • Certyfikacja ATEX

Typ produktu: Wysokotemperaturowe sprzęgło wtykowe VN

Periflex® VN to wysoce elastyczne sprzęgło elastomerowe o charakterystyce liniowej, idealne do napędów silników Diesla. Nowy związek został opracowany z myślą o wyższej stabilności temperaturowej i nadaje się do pracy w temperaturze do 120°C. Ponadto, zaletami tego związku jest wysoka wytrzymałość mechaniczna, dobra odporność na ścieranie i poprawiona odporność na olej i ozon. Nowo opracowany związek jest dostępny z połączeniami koła zamachowego zgodnie ze standardem SAE J620, również do połączeń wał-wał.

loading...

Menedżer Produktu

Oskar Selwat
tel. +48 58 762 72 98
mob. +48 784 431 813
ose@bibusmenos.pl