Sprzęgła wysokoelastyczne
Sprzęgło wysokoelastyczne to sprzęgło gumowe, które w znacznym stopniu kompensuje przemieszczenia promieniowe, osiowe i kątowe połączonych ze sobą elementów. Dostępne różne sztywności skrętne jak i współczynniki tłumienia zapewniają możliwość zadowalającej regulacji drgań skrętnych układu napędowego. Głównymi elementami sprzęgła są skrętna wkładka elastyczna oraz części łączące sprzęgło z maszyną napędową/napędzaną – w bardziej zaawansowanych modelach znajdziemy również pakiet membran służący do pochłaniania przemieszczeń osiowych. Główne zastosowania sprzęgieł wysokoelastycznych to:
- Zespoły elektryczne
- Agregaty prądotwórcze
- Napędy główne
- Sprężarki
- Maszyneria konstrukcyjna
- Budowa statków
- Maszyny ogólnego zastosowania
Typ produktu: Sprzęgło uniwersalne TRI
Sprzęgła TRI są przeznaczone do stosowania z silnikami tłokowymi. Segmenty S i T można przykręcić bezpośrednio do koła zamachowego silnika. Jeśli pozwala na to konstrukcja, można połączyć ze sobą dwa wały lub dwa kołnierze. Dzięki dużej zdolności przemieszczania się osiowo i promieniowo sprzęgła, idealnie nadają się do stosowania z elastycznie zamontowanymi napędami, a ich szeroki zakres kombinacji sprawia, że znajdują zastosowanie również w napędach wymagających wyjątkowo miękkiego skręcania.
- Wysoce elastyczne sprzęgła gumowe
- Zakres momentu obrotowego: 2000 – 125 000 Nm
- Do elastycznie montowanych systemów
- Certyfikat ATEX
Typ produktu: Sprzęgło uniwersalne TRI-R
Wysoce elastyczne sprzęgło pierścieniowe do systemów montowanych elastycznie, miękkie skrętnie z charakterystyką liniową. Sprzęgła TRI-R są przeznaczone do stosowania z silnikami tłokowymi. Pierścień można przykręcić bezpośrednio do koła zamachowego silnika. Jeżeli pozwala na to konstrukcja, można połączyć ze sobą dwa wały lub dwa kołnierze. Dzięki dużej zdolności przemieszczania się osiowo i promieniowo sprzęgła, idealnie nadają się do stosowania z elastycznie zamontowanymi napędami.
- Wysoce elastyczne sprzęgła gumowe
- Zakres momentu obrotowego: 1150 – 63 000 Nm
- Do elastycznie montowanych systemów
- Certyfikat ATEX
Typ produktu: Sprzęgło wielosegmentowe GE
Solidne sprzęgła z materiału gumowo-tkaninowego do przenoszenia dużej mocy w napędach silników Diesla; progresywna krzywa charakterystyki. Sprzęgła Stromag GE przeznaczone są do stosowania w silnikach tłokowych. Można je podłączać kołnierzowo bezpośrednio na kole zamachowym silnika wysokoprężnego. Jeśli konstrukcja na to pozwala, można połączyć ze sobą dwa wały lub dwa kołnierze. Obszary zastosowań to: budowa statków, napędy do maszyn budowlanych, spalinowe oraz gazowe agregaty prądotwórcze, cementownie, pompy i sprężarki.
- Wysoce elastyczne sprzęgła z materiału gumowo-tkaninowego o wysokiej gęstości mocy
- Przenoszenie wysokich momentów obrotowych
- Znamionowy zakres momentu obrotowego 2000 – 270 000 Nm
- Kompaktowa konstrukcja (mała długość)
- Segmentowa konstrukcja do szybkiej wymiany elementów
- Certyfikat ATEX
Typ produltu: Sprzęgło wielosegmentowe Vector
Nowe sprzęgło Vector® stanowi kolejny konsekwentny krok w ewolucji sprawdzonego i przetestowanego sprzęgła GE z materiału gumowo-tkaninowego – elastycznego sprzęgła, które z powodzeniem zdobyło uznanie na rynku. Nowa koncepcja sprzęgania w Vector® opiera się na doświadczeniu, które STROMAG zdobył z najróżniejszych branż przemysłowych. Rezultatem jest sprzęgło, które łączy dwa wałki bez luzu. Sprzęgło posiada promieniowy układ segmentów w zwartej konstrukcji. Ułatwia to instalację i demontaż bez potrzeby przemieszczania jednostek napędowych. Zdolność wysoce elastycznego sprzęgła Vector® do przemieszczania się we wszystkich kierunkach sprawia, że jest on idealny do zastosowań w silnikach zamontowanych zarówno na sztywnych, jak i elastycznych łożyskach. Sprzęgło wykazuje również progresywną charakterystykę dla optymalnej konfiguracji drgań jednostki napędowej.
- Łatwość instalacji
- Wysoce elastyczna, progresywna charakterystyka
- Duże przemieszczenie wału we wszystkich kierunkach
Typ produktu: Sprzęgło wsporcze
Sprzegła wału Kardana do absorbcji wibracji i sił reakcji z wału Kardana w maszynach budowalnych, wywrotkach, napędach szyn i łodzi. Sprzęgła Periflex® CS są przeznaczone do stosowania z silnikami tłokowymi i są podłączone bezpośrednio do wału Kardana. Pierścień można przykręcić bezpośrednio do koła zamachowego silnika. Dozwolone kąty ugięcia do 5°, większe wartości – na zapytanie.
- Wysoce elastyczne sprzęgła gumowe
- Zakres momentu obrotowego: 480 – 14 800 Nm
- Dostępne różne rozmiary metryczne od strony wału Kardana
Typ produktu: Sprzęgło wtykowe VN
Wtykowe, bardzo elastyczne sprzęgła z charakterystyką liniową. Dedykowane do silników spalinowych – napędów silników Diesla. Proste połączenie kołnierzowe z kołami zamachowymi sprawia, że sprzęgła Periflex VN idealnie nadają się do stosowania w silnikach tłokowych.. Inne obszary zastosowania to zespoły elektryczne, agregaty prądotwórcze, napędy główne, sprężarki, maszyneria konstrukcyjna, budowa statków, maszyny ogólnego zastosowania.
- Bardzo elastyczne sprzęgła gumowe
- Prosty montaż
- Certyfikacja ATEX
Typ produktu: Wysokotemperaturowe sprzęgło wtykowe VN
Periflex® VN to wysoce elastyczne sprzęgło elastomerowe o charakterystyce liniowej, idealne do napędów silników Diesla. Nowy związek został opracowany z myślą o wyższej stabilności temperaturowej i nadaje się do pracy w temperaturze do 120°C. Ponadto, zaletami tego związku jest wysoka wytrzymałość mechaniczna, dobra odporność na ścieranie i poprawiona odporność na olej i ozon. Nowo opracowany związek jest dostępny z połączeniami koła zamachowego zgodnie ze standardem SAE J620, również do połączeń wał-wał.