Sprzęgła i hamulce odśrodkowe
Sprzęgła i hamulce odśrodkowe wykorzystują siły odśrodkowe do przenoszenia mocy (sprzęgło) lub do ograniczania prędkości (hamulec). Ponieważ działają one na zasadzie fizycznej, sprzęgła i hamulce nie wymagają dodatkowego zewnętrznego źródła zasilania, co czyni je idealnym rozwiązaniem do zastosowań związanych z bezpieczeństwem. Składają się z wału napędowego z zamontowanymi wokół niego ciężarkami. Ciężarki są otrzymywane na wale za pomocą sprężyn, po zewnętrznej stronie ciężarków znajdują się okładziny cierne.
- Wartość momentu obrotowego z zakresu 0.5 – 2 000 Nm
- Zakres dopuszczalnej prędkości: 300 – 4 000 rpm
- 5 modeli i 4 rodzaje sprzęgieł/hamulców do wyboru
- Produkty wykonywane na zamówienie pod klienta
Typ produktu: Model K
Wszystkie sprzęgła i hamulce odśrodkowe mogą być stosowane tylko w połączeniu z odpowiednim bębnem lub kołem pasowym. Zabrania się stosowania sprzęgła lub hamulca bez odpowiedniego bębna lub koła pasowego. Nieprzestrzeganie może spowodować obrażenia ciała.
Wersja podstawowa
Wersja podstawowa, bez bębna, jest dostarczana, gdy sprzęgło lub bęben hamulcowy występuje już w układzie lub po stronie wyjściowej znajduje się odpowiedni do tego element.
- Bęben musi być dokładnie wycentrowany i bezpiecznie zamontowany.
- Do przenoszenia większego momentu obrotowego sprzęgło można dodatkowo wyposażyć je w kilka rzędów ciężarków.
- Dopuszczalna jest zmiana średnicy wału, dostępne są mocowania stożkowe.
Typ produktu: Model G
Wszystkie sprzęgła i hamulce odśrodkowe mogą być stosowane tylko w połączeniu z odpowiednim bębnem lub kołem pasowym. Zabrania się stosowania sprzęgła lub hamulca bez odpowiedniego bębna lub koła pasowego. Nieprzestrzeganie może spowodować obrażenia ciała.
Wersja podstawowa z bębnem
Ta wersja sprzęgła/hamulca może być stosowana do łączenia dwóch końców wału.
- Instalacja musi mieć najniższą możliwą niewspółosiowość, zarówno w kierunku promieniowym, jak i kątowym.
- Nadmierna niewspółosiowość może skutkować szybkim zużyciem okładzin lub całkowitą awarią sprzęgła.
Typ produktu: Model E
Wszystkie sprzęgła i hamulce odśrodkowe mogą być stosowane tylko w połączeniu z odpowiednim bębnem lub kołem pasowym. Zabrania się stosowania sprzęgła lub hamulca bez odpowiedniego bębna lub koła pasowego. Nieprzestrzeganie może spowodować obrażenia ciała.
Wersja jednostkowa
Tam, gdzie wyrównywanie obu końców wału lub jednego końca i bębna nie jest praktycznie, można zastosować łożysko pomiędzy piastą a bębnem.
Jak pokazano na rysunku z lewej strony, napęd wyjściowy można skierować przez pierścień tolerancyjny, do którego można docisnąć koło pasowe, koło pasowe paska rozrządu lub kołnierz montażowy.
Rysunek przedstawia sprzęgło gokartowe z kołnierzem napędowym do koła łańcuchowego.
Typ produktu: Model A
Wszystkie sprzęgła i hamulce odśrodkowe mogą być stosowane tylko w połączeniu z odpowiednim bębnem lub kołem pasowym. Zabrania się stosowania sprzęgła lub hamulca bez odpowiedniego bębna lub koła pasowego. Nieprzestrzeganie może spowodować obrażenia ciała.
Wersja jednostkowa ze sprzęgłem elastycznym
Najłatwiejszym sposobem kompensacji niewspółosiowości promieniowych i kątowych między dwoma wałami jest zastosowanie elastycznego sprzęgła. Może ono zostać umieszczone promieniowo lub osiowo.
Typ produktu: Wersja R
Wszystkie sprzęgła i hamulce odśrodkowe mogą być stosowane tylko w połączeniu z odpowiednim bębnem lub kołem pasowym. Zabrania się stosowania sprzęgła lub hamulca bez odpowiedniego bębna lub koła pasowego. Nieprzestrzeganie może spowodować obrażenia ciała.
Wersja z kołem pasowym
Tam, gdzie moment obrotowy jest przenoszony przez pasek klinowy, rower/rowki mogą zostać wyodrębnione w bębnie. W ten sposób można produkować koła pasowe z jednym, dwoma lub wieloma rowkami. W zależności od wielkości sprzęgła średnice kół pasowych mieszczą się w zakresie od 80 – 270 mm.