Hamulce szczękowe
Twiflex oferuje największą na świecie gamę przemysłowych zacisków hamulcowych. Zaciski mogą być aktywowane sprężyną (hamulec negatywny) zwalniane pneumatycznie, hydraulicznie lub elektrycznie (w zależności od konstrukcji zacisku). Hamulce działania bezpośredniego mają dokładnie odwrotną zasadę działania (hamulec pozytywny).
Hamulce uruchamiane pneumatycznie najlepiej nadają się do lekkiego i średniego hamowania w przeciwieństwie do hamulców z aktywacją hydrauliczną które odpowiadają wymaganiom wyższego momentu hamującego.
Hamulce sprężynowe znajdują zastosowanie tam, gdzie konieczne jest utrzymanie hamowania w przypadku awarii układu zasilania natomiast hamulce mechanicznie nadają się wyłącznie do lekkich aplikacji lub zastosowań związanych z napinaniem wstęgi, w których wymagany jest wysoki stopień kontroli. Ten typ hamulców stosuje się również w przypadku braku dostępności zasilania lub własnego pomysłu dotyczącego aktywacji.
W ofercie marki Twiflex znajdują się również wszystkie niezbędne akcesoria takie jak tarcze hamulcowe czy klocki.
Typ produktu: Zacisk serii MU
Są to najmniejsze zaciski w gamie produktów Twiflex z przeznaczeniem głównie do lekkiego spowalniania lub hamowania danego elementu. Konstrukcja tych zacisków umożliwia montaż prawo lub lewostronny.
- Kompaktowa budowa
- Dedykowany do tarcz o grubości 8mm (opcjonalnie 12,7mm)
- Minimalna średnica tarczy 150mm
- Dostępny w wersji z aktywatorem pneumatycznym lub w wersji manualnej
- Maksymalna siła hamowania 2.75 kN*
* W zależności od wersji aktywatora oraz ciśnienia roboczego.
Typ produktu: Zacisk serii MS
Charakteryzują się bardzo zbliżonymi parametrami do modelu MU jednakże w tej wersji przeznaczone są one do pracy z tarczą 12.7 mm. Zostały także dostosowane do montażu zwalniaków hydraulicznych. W większości aplikacji stosuje się jeden lub dwa zaciski na tarczę. Montuje się je poziomo (przeważnie na godz. 3 i 9) w celu uniknięcia efektu ścierania się wyłącznie jednego klocka hamulcowego wynikającego z masy własnej aktywatora.
- Modele MS wykonane z aluminium
- Modele MS100 wykonane ze żeliwa
- Dedykowany do tarczy o grubości 12.7 mm
- Minimalna średnica tarczy 250 mm
- Dostępny w wersji z aktywatorem pneumatycznym, hydraulicznym lub w wersji manualnej
- Maksymalna siła hamowania 2.76 kN*
* W zależności od wersji aktywatora oraz ciśnienia roboczego.
Typ produktu: Zaciski serii MR
Przeznaczone do montażu na podstawie lub bocznego (model SMR) zaciski konstrukcji dźwigniowej. W większości aplikacji stosuje się jeden lub dwa zaciski na tarczę (finalna ilość zależy od rozmiaru tarczy). Montuje się je poziomo (przeważnie na godz. 3 i 9) w celu uniknięcia efektu ścierania się wyłącznie jednego klocka hamulcowego wynikającego z masy własnej aktywatora. Jeżeli zacisk jest montowany pod kątem większym niż 10° od poziomu lub jest to aplikacja pionowa, powinien on zostać doposażony w specjalny łącznik wyrównujący.
- Dedykowany do tarcz o grubości 12.7 mm oraz 25.4 mm
- Minimalna średnica tarczy 250 mm (46 0mm dla modelu MR2)
- Dostępny w wersji z aktywatorem pneumatycznym, hydraulicznym, elektrycznym lub w wersji manualnej
- Maksymalna siła hamowania 10.8 kN*
* W zależności od wersji aktywatora oraz ciśnienia roboczego.
Typ produktu: Zaciski serii MX
Zaciski serii MX mogą być łączone z dowolnym rodzajem aktywatorów. Posiadają one opatentowany mechanizm łączący zapewniający równomierne zużywanie się klocków hamulcowych. W większości aplikacji stosuje się jeden lub dwa zaciski na tarczę (finalna ilość zależy od rozmiaru tarczy). Montuje się je poziomo (przeważnie na godz. 3 i 9) w celu uniknięcia efektu ścierania się wyłącznie jednego klocka hamulcowego wynikającego z masy własnej aktywatora. Jeżeli zacisk jest montowany pod kątem większym niż 10° od poziomu lub jest to aplikacja pionowa, powinien on zostać doposażony w specjalny łącznik wyrównujący.
- Model MX13, MX25, MX30, MX40 – dedykowany do tarcz o grubości 12,7mm, 25,4mm, 30mm oraz 40mm
- Model SMX – dedykowany wyłącznie do tarcz o grubości 12,7mm
- Możliwość montażu bocznego (model SMX)
- Minimalna średnica tarczy 300mm
- Dostępny w wersji z aktywatorem pneumatycznym, hydraulicznym, elektrycznym lub w wersji manualnej
- Maksymalna siła hamowania 14,3kN*
* W zależności od wersji aktywatora oraz ciśnienia roboczego.
Typ produktu: ZAciski serii GMX
Seria zacisków hamulcowych GMX jest bardzo zbliżona do serii MX lecz oferuje znacznie większą powierzchnię klocków hamulcowych. Przeznaczona jest do stosowania w aplikacjach gdzie wymagane jest większe rozpraszanie mocy. Posiadają one opatentowany mechanizm łączący zapewniający równomierne zużywanie się klocków hamulcowych. W większości aplikacji stosuje się jeden lub dwa zaciski na tarczę (finalna ilość zależy od rozmiaru tarczy). Montuje się je poziomo (przeważnie na godz. 3 i 9) w celu uniknięcia efektu ścierania się wyłącznie jednego klocka hamulcowego wynikającego z masy własnej aktywatora. Jeżeli zacisk jest montowany pod kątem większym niż 10° od poziomu lub jest to aplikacja pionowa, powinien on zostać doposażony w specjalny łącznik wyrównujący.
- Model GMX30, GMX400 – dedykowany do tarcz o grubości 25.4 mm, 30 mm oraz 40 mm
- Model SGMX – dedykowany wyłącznie do tarcz o grubości 25.4 mm
- Minimalna średnica tarczy 610 mm
- Dostępny w wersji z aktywatorem pneumatycznym, hydraulicznym, elektrycznym lub w wersji manualnej
- Maksymalna siła hamowania 14.3 kN*
* W zależności od wersji aktywatora oraz ciśnienia roboczego.
Typ produktu: Zaciski serii GMR
Jest to największa seria zacisków typu dźwigniowego w gamie hamulców Twiflex, przeznaczona do ciężkiego hamowania lub trzymania dużej masy. W większości aplikacji stosuje się jeden lub dwa zaciski na tarczę (finalna ilość zależy od rozmiaru tarczy). Montuje się je poziomo (przeważnie na godz. 3 i 9) w celu uniknięcia efektu ścierania się wyłącznie jednego klocka hamulcowego wynikającego z masy własnej aktywatora. Jeżeli zacisk jest montowany pod kątem większym niż 10° od poziomu lub jest to aplikacja pionowa, powinien on zostać doposażony w specjalny łącznik wyrównujący.
- Model GMR oraz GMR40 – dedykowane do tarcz o grubości 25.4 mm oraz 40 mm
- Minimalna średnica tarczy 610 mm
- Dostępny w wersji z aktywatorem pneumatycznym, hydraulicznym, elektrycznym lub w wersji manualnej
- Maksymalna siła hamowania 36.0 kN*
* W zależności od wersji aktywatora oraz ciśnienia roboczego.
Typ produktu: Hamulce modułowe
Firma Twiflexposiada w swojej ofercie również szeroką gamę hamulców modułowych. Są to hamulce montowane zazwyczaj centralni na płycie montażowej (o tej samej grubości co grubość tarczy hamulcowej) lub wsporniku. Do najpopularniejszych serii należą: T2, T20, oraz T40.
Pozostałe typy to: VCSMk4, VKSD, VCS-FL, VKSD-FL, VKHD, VSMk2, VH, VMH2, VMS3SPS, VMS2, VMSDP.
Typ produktu: Tarcze hamulcowe
Tarcze hamulcowe wraz z zacieki (szczękami) tworzą kompletny układ hamulcowy i są jego nieodzownym elementem. Występują one w różnych rozmiarach i grubościach dzięki czemu są kompatybilne ze wszystkimi zaciskami marki Twiflex. Jako opcja istnieje również możliwości dostarczenia tarczy zaprojektowanej zgodnie z wymaganiami klienta (toczenie, nawiercanie). Standardowym materiałem wykonania tarczy hamulcowej Twiflex jest żeliwo sferoidalne.
Tarcze o grubości 12.7 mm
Średnica nominalna [mm] | A [mm] | B [mm] | C [mm] | D min. [mm] | Moment bezwładności [kg·m2] | Masa [kg] | Maks. prędkość [rpm] |
250 | 250 | 128 | 36 | 30 | 0.04 | 4.0 | 6500 |
300 | 305 | 166 | 41 | 51 | 0.09 | 7.3 | 6000 |
350 | 356 | 210 | 54 | 76 | 0.17 | 10.9 | 5100 |
400 | 406 | 260 | 54 | 102 | 0.28 | 14.1 | 4400 |
460 | 457 | 311 | 54 | 102 | 0.48 | 19.1 | 3900 |
515 | 514 | 368 | 54 | 102 | 0.75 | 22.7 | 3500 |
610 | 610 | 464 | 54 | 102 | 1.57 | 33.0 | 2900 |
710 | 711 | 565 | 54 | 102 | 3.20 | 52.3 | 2500 |
810 | 813 | 660 | 54 | 102 | 6.57 | 85.5 | 2200 |
915 | 914 | 762 | 54 | 102 | 10.80 | 110.9 | 1900 |
Tarcze o grubości 25.4 mm
Średnica nominalna [mm] | A [mm] | B [mm] | C [mm] | D min. [mm] | Moment bezwładności [kg·m2] | Masa [kg] | Maks. prędkość [rpm] |
610 | 610 | 343 | 76 | 125 | 2.75 | 66 | 2900 |
760 | 762 | 495 | 76 | 125 | 7.0 | 104 | 2300 |
915 | 914 | 648 | 76 | 230 | 16.0 | 150 | 1900 |
1065 | 1067 | 800 | 76 | 230 | 29.1 | 220 | 1600 |
1220 | 1219 | 914 | 76 | 230 | 49.1 | 273 | 1400 |
1370 | 1372 | 1067 | 76 | * | 80.1 | 346 | 1200 |
1525 | 1524 | 1219 | 76 | * | 120.5 | 393 | 1100 |
1830 | 1829 | 1524 | 76 | * | 243.5 | 522 | 1000 |
* Otwory zgodnie z wymaganiami klienta.
Typ produktu: Piasty
Gama piast używanych wraz z tarczami hamulcowymi Twiflex. Piasty mogą być dostarczane z otworami równoległymi lub stożkowymi oraz rowkami wpustowymi (na zamówienie). Materiał z jakiego wykonane są piasty to stali 080M40.
Rozmiar piasty | A [mm] | B* [mm] | C [mm] | Rozmiar tarczy [mm] | Maks. moment hamowania [Nm] | WR [kg·m2] |
112 | 99 | 14-42 | 58 | 250 | 1.1 | 0.00097 |
168 | 146 | 28-65 | 87 | 300 | 3.6 | 0.0088 |
240 | 200 | 60-95 | 117 | 400 | 9.5 | 0.044 |
330 | 272 | 75-130 | 155 | 400 | 24.0 | 0.23 |
370 | 308 | 90-150 | 179 | 515 | 30.0 | 0.35 |
* Piasty mogą zostać dostarczone z otworami równoległymi lub stożkowymi oraz z wpustami za dodatkową opłatą.