Silniki pneumatyczne smarowane GAST
Jednym z flagowych produktów firmy GAST jest rodzina silników pneumatycznych. Występują one w czterech wariantach:
- smarowane
- bezolejowe (wersja LL i NLP)
- ze stali nierdzewnej (seria MVP)
- z przekładnią zębatą (na zapytanie)
Silniki posiadają też różne możliwości montażu: na łapach, od czoła, na piaście silnika, kołnierzowo (NEMA lub metryczny).
Zalety silników pneumatycznych:
- Różne prędkości obrotowe
Dostępne są prędkości obrotowe od 300 do 10000 rpm (w zależności od wybranego modelu silnika); łatwa regulacja prędkości obrotowej poprzez redukcję ciśnienia na wlocie silnika lub zawór dławiący na jego wylocie.
- Praca w dowolnej pozycji
Możliwość montażu w dowolnej pozycji pod warunkiem zapewnienia odpowiedniego smarowania (nie dotyczy silników bezolejowych); pozycje pracy motoreduktorów ograniczone są możliwościami pozycji pracy przekładni.
- Brak iskrzenia
Jako że silnik nie jest urządzeniem elektrycznym, możliwość zapłonu gazów łatwopalnych z powodu iskry została ograniczona do minimum.
- Łagodny rozruch
Praca ze sprężonym powietrzem automatycznie zapewnia łagodny rozruch silnika bez ryzyka uszkodzenia pozostałych urządzeń.
- Łatwa zmiana kierunku obrotów
Czterodrogowy zawór zamontowany na linii sprężonego powietrza umożliwia bardzo łatwą i błyskawiczną zmianę kierunku obrotów silnika pneumatycznego GAST.
- Samouszczelniające się łopatki
Konstrukcja silnika i materiał, z którego wykonane są łopatki, zapewniają ich samoistne uszczelnianie się, dzięki temu parametry silnika pozostają niezmienne przez tysiące godzin pracy.
- “Praca na zimno”
W trakcie pracy silnika rozprężające się powietrze chłodzi urządzenie. Dzięki temu zjawisku silnik może być stosowany w wysokich temperaturach otoczenia (do 120 °C) w atmosferach niewybuchowych.
- Kompaktowy i przenośny
Maksymalna moc przy zminimalizowanej wadze i wymiarach.
- Cztery lub osiem łopatek
Silniki czterołopatkowe spełniają większość wymagań, ale w aplikacjach gdzie istotna jest precyzyjna kontrola posuwu, przy małym przepływie powietrza lub przy ciągłej pracy na przeciążeniu silnik ośmiołopatkowy będzie lepszym rozwiązaniem.
- Zminimalizowana obsługa
Silniki GAST można stosować w miejscach, gdzie obsługa serwisowa jest utrudniona, gdyż w zasadzie nie będą one wymagać obsługi przy pracy na czystym suchym I odpowiednio nasmarowanym powietrzu (smarowanie nie dotyczy modeli bezolejowych).
- Nie ma ryzyka przepalenia
Silniki pneumatyczne GAST mogą zostać zablokowane pod obciążeniem, w trybie ciągłym; nie spowoduje to ich uszkodzenia.
- Niska cena
Koszt silnika pneumatycznego GAST jest niższy niż równoważnego o podobnej mocy i możliwościach.